ikoktejl

Paní v bílém Laura Biagiotti

 

NAPSAL: VEIT MÖLTER

Mohutné věže s cimbuřím a dlouhá, úzká okna poskytují výhled na krajinu, rozprostí- rající se do dálky, brá- na pevnosti by dělala čest každému z vítězných římských vojevůdců. Žena, které je písečně hnědý hrad Castello di Marco domovem, je taky dobyvatelkou. Zrozená ve znamení Lva, Římanka tělem i duší, dobyla svým šarmem a neomylným instinktem pro obchod a vkus nejen italskou módní scénu. Žena s temperamentem a stylem života, ve kterém jsou momenty klidu vzácností. Pevnost je místem pro prožívání chvilek klidu a zároveň oblíbeným sídlem Laury Biagiotti, která sbírá domy tak, jako jiní sbírají slony z porcelánu. Jako zkušená archeoložka přestavěla pevnost z jedenáctého století kámen po kameni. Hradní paní se směje svým nenapodobitelným smíchem: „Za svůj styl vděčím právě kontrastu mezi městským a venkovsk ým životem.” Ač vlastní městský byt v Římě, letní dům v Benátkách a střešní byt v Miláně, tráví většinu času ve svém hradě. Ve věžích, které jsou jejím návrh ářským studiem, obchodní značkou a oázou klidu móního podnikání. Žije zde se svým manželem Gianni Cignou a čtrnáctiletou dcerou Lavinií v 25 obytných místnostech, 17 koupelnách a několika ateliérech. „Kdybych nebyla romantik, pak bych tady nemohla bydlet,” říká majitelka.Vždyť dříve se zde cítili jako doma nejen zakladatel hradu Marco Simone, jehož jménem pojmenovala Laura Biagiotti golfový klub a hřiště v okolí hradu, ale i kardinál Federico Cesi a Galileo Galilei, kterému věže poskytly revoluční pohled na vesmír. „Tyrkysový oděv je jako vykřičník, kdežto béžová a lehké přírodní barvy jsou jako zvuk cembala z osmnáctého století,” říká návrhář- ka, která se stala slavnou už svojí první kolekcí představenou v roce 1972 - proslavenou svojí exkluzivitou a elegancí, které jsou charakteristické pro celou její tvorbu, pečlivým výběrem materiálů, kvalitou zpracování a nejvíce svým stylem plným ženskosti. Smyslnost a rafinovanou jemnost jej ích oděvů silně podtrhuje vůně parfé- mů spojená se jménem Laura Biagiotti. „Fiori Bianchi” - fascinující kytice bílých květů, „Roma” a verze pro muže „Roma Uomo” - pocta rodnému městu, „Venezia ” - elixír lásky plný volání a vůní Východu, či nejnovější „Laura” - esence nejčistějšího štěstí. I když Laura Biagiotti studovala literaturu a archeologii, její posedlost mó- dou byla silnější. Začátkem 60. let pokračuje v činnosti své matky Delie, která se v Římě také zabývala módou. Dnes symbolizuje logo vytvořené René Gruauem mnoho: dvakrát ročně velkou kolekci s nekonečným množstvím a širok ým výběrem látek pro všechny typy žen. Její jméno nesou také mnohé dopl ňky, jako brýle, šály, ponožky, kravaty, obuv, hodinky, klenoty, kabelky, kufry… Nejznámější jsou především kašmírové kolekce. Díky této látce, kterou používá již od své první kolekce a kterou zpracov ává a používá úplně novými způsoby, si získala v New York Times označení „Krá- lovna kašmíru”. V roce 1981 podepisuje kontrakt s Marzotto SpA na produkci a distribuci své druhé řady s názvem „Risposte de Laura Biagiotti” a v roce 1984 při- šla její další kolekce „Laurapiu” pro ženy s velikostí 48 a více. O dva roky později se začala na 500 místech v Itálii a po cel ém světě prodávat její první jeansová řada s názvem „Signed temptation”, kolekce oblečení, které je asi nejvíce nošené v tomto století. V tom roce je představena i kolekce „Laura Biagiotti Junior E Baby”, ve které jsou jeansy pro děvčata a chlapce ve věku od 0 do 15 let, a kolekce „Bears Bazaar”, ve které se prolíná prakti čnost s pohodlím. V roce 1987 se představuje první kolekcí pro muže „Biagiotti Uomo”. Jméno Laura Biagiotti se objevuje i na souborech dekorativních obkládaček, porcelánu a sériích nábytku. 25. duben 1988 byl velkým dnem pro italskou módu. V Pekingu představilo 30 čínských modelek nejznáměmší modely vyprávějící „Příběh Biagiotti” - poctu materiálům, na které je Čína tak pyšná: kašmír a vzácné hedvábí. Čínský premiér tituluje autorku na „Nového Marka Pola”. V září 1992 je na jednom z nejprestižnějších míst módy na Páte avenue v New Yorku otevřen butik o rozloze 400 metrů čtverečních, ladě- ný do přírodních dřevěných odstínů, navr žený architektem Piero Pontim. Po Římě, Milánu, Benátkách, Athénách, Soulu, Ankaře, Tokiu… i v srdce „Big Apple”. V roce 1993, pět let po své první módn í přehlídce v Číně, se vrací zpět a představuje zde novou podzimní a zimní kolekci pro rok 1993/94, zároveň je jí udělena firmou CITIC cena „Marco Polo”. O rok později otvírá své butiky s dřevěnými interiéry v barvě medu a bílými parketami v Moskvě, Pekingu, Bankoku, Paříži a Tel Avivu. „Ptám se sama sebe, zda skutečně mám pracovní metodu. Jistě mám způsoby a zvyky, které se v průběhu času pokouším zdokonalovat, tak jako se dobrý atlet neustále pokouší vybrousit to, co je v něm nejlepší.” Ač zaměstnána svými návrhy šatů, přesto horlivá v rozšiřování obzorů a odhodlan á nalézat nové formy výrazů, neuniká jí důležitost přestávek, ve kterých se pozorně zaměřuje na nové oblasti. „Můj způsob práce harmonicky slučuje lásku ke zkoumání, trpělivost a duševní zaujetí se studiem módního fenoménu jako primárního výrazu lidského chování.” To vede i k aktivitám, které se netýkaj í módy. Ať již koupě a oprava hradu Marco Simone, vybudování golfových hřišť a klubu na přilehlých pozemcích, ale i financování zrestaurování Cappuccio di Paviale, florentinského díla připisovan ého Botticellimu z 15. století, sponzorování show „Krása a zkáza císař- ského Říma” v římském Campidoglio. Za tyto a další aktivity jí byl v roce 1987 italským prezidentem propůjčen presti žní titul „Commendatore”, za přínos ke zvýšení prestiže a image italské módy ve světě jí byl v New Yorku udělen roku 1992 titul „Žena roku” a v roce 1994 titul „Fregene” za distribuci výrobků vyroben ých v Itálii po celém světě. „Jsem přesvědčena, že nás v roce 2000 čeká nová éra romantismu.”

powered by contentmap

You have no rights to post comments

 

 

Publikování nebo další šíření obsahu webu je bez písemného souhlasu redakce zakázáno. Společnost Czech Press Group, a.s. zaručuje všem čtenářům serveru ochranu jejich osobních údajů. Nesbíráme žádné osobní údaje, které nám čtenáři sami dobrovolně neposkytnou.

 

Publikované materiály na www.czech-press.cz (pokud není uvedeno jinak) jsou vlastní texty iKOKTEJL a texty redakcí a spolupracovníků magazínů KOKTEJL, OCEÁN, EVEREST, PSÍ SPORTY, KOČIČÍ PLANETA, V SEDLE, Koktejl SPECIAL a Koktejl EXTRA.

Czech Press Group