Archiv vydání magazínu Koktejl
SEX, OBCHOD A MRTVOLY
- Kategorie: 1997 / 10
Malý snědý Nepálec nás vedl stranou mezi chrámy, protože to, čím se živí, není určeno pro cizí oči místních žen a nejspíš už vůbec ne pro pozůstalé, kteří tu spalují členy své rodiny. Jeho džob je zvedat v Pašupatináthu, nejsvatějším místě nepálského hinduistického světa, těžké kameny na penisu.
![]() |
Když našel dobré místo, nejdřív nám ukázal, že si můžeme potěžkat kameny a vymínil si, že nikdo z nás nebude fotit dokud nedá znamení, aby nevypadl z koncentrace. Na to kameny zabalil do hadru, který zavázal na uzel. Pak rozhalil plášť a chvíli se věnoval masáži příslušných partií. Z dálky jeho penis vypadal jako tmavý a šlachovitý kus lana. Držel jej za konec jednou rukou v hrsti a druhou pomalu pokládal svázaný hadr, na kterém viselo závaží. Šlachy a žíly se napínaly k prasknutí. Hrdelním výkřikem oznámil, že produkce se vyšplhala ke svému vrcholu a sotva zabzučelo automatické převíjení filmu na mém fotaparátu, vystoupení ukončil. Netrvalo to celé déle než deset sekund a vybral od nás deset nezdaněných dolarů. S honorářem dolar za sekundu to byl patrně jeden z nejvýnosnějších džobů v celé Asii.
CHRÁM BOHA ŠIVY
Pašupatináth je důležitý chrámový komplex boha Šivy v Nepálu, na okraji města Káthmándú. V turistických průvodcích bývá označován za nejskvělejší hinduistickou památku Nepálu. Pašupati je hinduistický Pán tvorstva, doslova "Pán dobytka", jedno ze vtělení boha Šivy. V Nepálu, vlastně jediném hinduistickém státě na světě, to má svou váhu. Můžete tu potkat spoustu svatých mužů sadhuů - s hlinkou namalovaným čelem, vlasy spletenými do copánků, oranžovým oblekem i plnovousem a plechovou kasičkou na drobné. Ovšem pozor - takhle oblečení chodí jenom herci, kteří po šichtě zajdou domů a pustí si televizi a možná i otevřou pivo. Od skutečných asketů jsou k rozeznání snadno. Když vidí, že máte na krku fotoaparát, už zdálky kývají se shovívavým úsměvem: "Foto no problem," a sotva je vyfotíte, začnou neodbytně požadovat "ten rupies, ten rupies."
Genialita jejich produkce tím ovšem zdaleka nekončí. Někteří na své hudební nástroje vyluzují muziku a pak tu je sorta lidí, podobných našemu muži, který zvedá závaží na svém "lingamu", jak šivaisté vznešeně říkají penisu. S tím souvisí dřevěné řezbářské výtvory na trámech chrámů. Po celém Káthmándú jsou to dřevořezby nespoutaně erotické, ale tady je to doslova skupinová pornografie. Najdete tu výjevy plné nespoutané erotické fantazie, zcela v duchu Kámasútry, hledající zálibné potěšení ve svém i cizích tělech.
Souložící trojice či čtveřice v těch nejroztodivnějších polohách jsou zvláštní připomínkou, jak se v dějinách střídají období přísné náboženské askeze a volnomyšlenkářské nespoutanosti. V době vzniku těchto obrázků panoval v Evropě přísně puritánský křesťanský řád a dnes, kdy u nás najdeme pornočasopisy v každé trafice, je naopak v Nepálu něco takového tabu. A ještě jedna změna je tu: na starších fotografiích z dílny Hanzelky a Zikmunda anebo Zdeňka Thomy najdete výjevy různě propletených skupinek v přirozených barvách těla, dnes jsou postavy, patrně kvůli turistům, natřeni stříbrnou barvou, takže vypadají jako souložící kosmonauti.
SPALOVÁNÍ MRTVOL