Víkend nejen pro motoristy
- Kategorie: Tipy
- Vytvořeno 17. 10. 2007 10:30
Víkend nejen pro motoristy
napsala Irena Páleníčková
vyfotografoval Jiří Páleníček
Až jednou počasí nebude lákat k typicky letním
cestám do přímořských destinací, možná si vzpomenete na vojenské stíhačky a concordy zdobící střechy budov u německé dálnice A6, po které mnoho z vás prosviští. Pak se vám vybaví i poutače zvoucí k návštěvě Automobilového a technického muzea v Sinsheimu.
Převážnou část exponátů, které na ploše
Překvapivě velká je sbírka vojenské techniky spolu se scénami ze života za druhé světové války. Neméně atraktivní je část Cars of the Stars s anglicko-německými popiskami vyprávějícími historii jednotlivých vozidel slavných osobností. Kolem aut z 30. až 60. let stojících na bílém písku se v muzeu vede báječný plážový život, popíjí se šampaňské a figurínoví aktéři mají na sobě kožešiny, černé brýle, kolem nich jsou palmy, filmové kamery, hollywoodské hvězdy – iluze nemá chybu.
Podrobnější informace získáte
na www.technik-museum.de, kde se dovíte i program kina IMAX, které je součástí muzea.
Muzeum je otevřeno každý den
od 9 do 18 po 365 dní v roce.
Pojedete-li ve více lidech a budete se při řízení střídat, můžete vyjet v časných ranních hodinách a v muzeu být před devátou (až na malý úsek v Německu pojedete stále po dálnici, z Rozvadova asi
Co byste neměli přehlédnout
Oldsmobile Rocket 98 z roku 1952, ve své době nejdelší automobil, který šestnáctkrát vyhrál první cenu v soutěži o nejkrásnější americké auto.
Nejdražší automobil firmy Cadillac, kuriozitu mezi auty hvězd, na kterém firma i přes jeho vysokou cenu vždy prodělala několik tisíc dolarů, ovšem jeho výroba byla prestižní konkurenční záležitostí.
Osmiválec Bugatti Royale z roku 1927, největší, nejsilnější a nejdražší německé předválečné auto. Bylo určené pro královské rodiny za 160 000 říšských marek.
Ferrari 451 z roku 1985, jediný rodinný
sporťák, jeho 300 koní veze vzadu
dvě speciální dětské sedačky.
Ani ženy se nebudou nudit a zasní se nad autem, ve kterém po desetiletí jezdil orientální princ, máháradža z indického Haidrabadu, Rolls-Royce Silver Ghost z roku 1923, který byl na světové výstavě v Londýně vybrán za nejlepší auto světa. Pozornost přitahují i nablýskané superspeciály. A každý si určitě prohlédne nejluxusnější terénní auto na světě, 12válec Lamborghini z 1987 se 450 koni pod kapotou, o max. rychlosti