ikoktejl

Archiv vydání magazínu Koktejl

ÚSPĚŠNÝ MUŽ

 

Špatný image je sebedestruktivní. Maří vaše záměry, překáží tomu, abyste navenek ukázal své pravé kvality a schopnosti. Každý by si přál, aby byl posuzován podle toho co umí a čeho dosáhne, a ne podle nějakých povrchových faktorů, jako je např. vzhled. Jenomže každý z nás je základním nástrojem sdělování vlastních nápadů a myšlenek. To, jak vyhlížíte, vypovídá o tom, jak si sám sebe vážíte, jak respektujete druhé i o vašem smyslu pro kvalitu, tvořivost a profesionalitu.

 

PRVNÍ KROKY

Přezkoumejte, zda váš současný image a váš šatník odpovídají vašim potřebám a co by mělo být na prvním místě v seznamu vašeho příštího nákupu. Zaměřte se na kvalitní látky, střihy a styly, které budou jak pohodlné, tak efektní. Vynechte módní výstřelky, zbytečné zdobné prvky i příliš nápadné vzory a barvy často hraničí s nevkusem, brzy se okoukají a jejich módnost přežije jednu sezónu. Nepodceňujte doplňky, prádlo a úpravu svého zevnějšku – to vše jsou důležité faktory vašeho působení. Položte si otázku, jak se asi prezentujete světu? Jak si myslíte, že vás posuzují druzí, jak byste chtěl navenek působit, které vlastnosti obdivujete a přejete si, aby je ostatní ve vás našli. Uvádíme několik vlastností, z nichž některé vás jistě charakterizují: o přitažlivý o rozhodný o zodpovědný o precizní o laskavý o ctižádostivý o mladistvý o kolegiální o uspořádaný o mocný o uhlazený o autoritativní o úspěšný o schopný o dynamický o silný o pohotový o ukázněný o výkonný o pilný o inteligentní o tvořivý o vtipný o sebevědomý o zralý o chytrý o ambiciózní o důsledný o spolehlivý o progresivní  o společenský  o profesionální Vyberte z nich tři, o nichž si myslíte, že vás nejlépe popisují, nebo byste chtěl, aby tomu tak bylo. Požádejte několik svých kolegů, aby z oněch 32 vlastností vybrali ty, které se na vás nejlépe hodí. Váš kolega vás příkladně seznámí, při náhodném setkání v restauraci, s ředitelem konkurenční firmy, ke které by bylo lákavé přejít. Jaký myslíte, že jste udělal dojem? Byly by to ony tři vlastnosti, jaké jste si vybral? Chcete-li vypadat chytře a tvořivě, jak to projevit nad kávou, aniž byste byl vtíravý a mluvil celou dobu sám? Jak můžete vypadat úspěšně a přitom se nevytahovat, čeho jste už dosáhl? Odpověď je jednoznačná. Prostřednictvím vašeho image. Když se oblékáte usedle, bez jakéhokoli náznaku výstřednější elegance, je nějaká šance, že si o vás budou lidé myslet, že jste tvořivý? Mluvíte-li váhavě a nedíváte-li se lidem do očí, máte šanci být pokládán za úspěšného a sebevědomého? Jestliže si koušete nehty, vysíláte signál, že jste ukázněný profesionál? Dokonalý image zvýrazňuje to nejlepší, co ve vás je a dává vám sebedůvěru, abyste mohl být při každé příležitosti sám sebou.

 

TEST K OVĚŘENÍ VAŠEHO IMAGE

Nyní máte příležitost kriticky se na sebe zadívat a poctivě si přiznat, které aspekty vašeho image vás ve vaší kariéře zrazují. V následujícím textu se zaměříme na váš vzhled a na to, jak ze sebe můžete dostat víc. Než se pustíme do základní tvorby image, podívejme se, s jakými složkami jste spokojen a kde potřebujete pomoc. V následující tabulce faktorů zaškrtněte, jak se hodnotíte:

faktor image handicap průměr nadprůměr prvotřídní
společenské
chování,
znalost o o o o
dodržování
pravidel
komunikační
dovednosti o o o o
(psaní, mluvení)
upravenost
(vlasy, ruce, pleť) o o o o
kvalita hlasu o o o o
oblékání,
osobní styl o o o o
prezentování se o o o o
fyzická zdatnost o o o o
postoj,
držení těla o o o o
etika při stolování o o o o
podávání ruky,
pohled z očí do očí o o o o
bodové hodnocení: 0 1 2 3

faktor image               handicap průměr nadprůměr prvotřídní

společenské

chování

,znalost                              o               o             o                  o

dodržování

pravidel

 

 

komunikační

dovednosti                        o                o             o                 o 

(psaní, mluvení)

 

upravenost

(vlasy, ruce, pleť)             o                o             o                 o

kvalita hlasu 

 

oblékání,

osobní styl                        o                o             o                 o 

prezentování se

fyzická zdatnost

 

postoj,

držení těla

etika při stolování            o                o             o                 o

podávání ruky,

pohled z očí do očí

 


 

bodové hodnocení:         0                1             2                 3

 

 

 

Pokud jste získal méně než 7 bodů, váš image vás likviduje. Je záhadou, jak jste mohl v zaměstnání dosud přežít.

Mezi 8–12 body jste průměrný. Váš zjev nikoho neuráží, ale také mýlo platí na lidi, kteří mohou být pro vaši kariéru významní.

Pokud jste se dopracoval na 13–20 bodů, jisté ambice tu jsou, ale máte image nevyrovnaný, chybí mu integrita.

Jestliže jste získal 21–30 bodů, víte, že váš image je důležitý a nepochybně jste už pracoval na jeho vylepšení. Část společenského chování jste mohl získat od rodičů (chodit dobře oblečen a upraven), ale ostatní aspekty jste se musel naučit sám buď z knih, nebo pozorováním druhých. Ale ať už jste uspěl dobře či špatně, máte teď jasnější představu o svých nedostatcích, a tím jste získal mnohem lepší pozici k tomu, jak si s nimi poradit.

 

Autorka publikace ÚSPĚŠNÝ MUŽ Alice Daňhelová je absolventkou Vyšší průmyslové školy – obor textilní tvorby. Přes 30 let pracuje jako designérka pánských oblekových tkanin v našich předních vlnařských firmách, zaměřených převážně na vývoz. V posledních letech navštívila přední evropské veletrhy oděvního zaměření – německý Interstoff ve Frankfurtu, HAKA v Kolíně nad Rýnem, PREMIERE VISION a SEHM v Paříži, PITTI UOMO ve Florencii a britský PREMIER FASHION v Birminghamu. Své poznatky a dojmy připravila ke knižnímu vydání. Nejzajímavější kapitoly z připravované knihy budou v magazínu Koktejl postupně uveřejňovány vůbec poprvé.

 

 

 

 

 

 

You have no rights to post comments

 

 

Publikování nebo další šíření obsahu webu je bez písemného souhlasu redakce zakázáno. Společnost Czech Press Group, a.s. zaručuje všem čtenářům serveru ochranu jejich osobních údajů. Nesbíráme žádné osobní údaje, které nám čtenáři sami dobrovolně neposkytnou.

 

Publikované materiály na www.czech-press.cz (pokud není uvedeno jinak) jsou vlastní texty iKOKTEJL a texty redakcí a spolupracovníků magazínů KOKTEJL, OCEÁN, EVEREST, PSÍ SPORTY, KOČIČÍ PLANETA, V SEDLE, Koktejl SPECIAL a Koktejl EXTRA.

Czech Press Group