ikoktejl

Archiv vydání magazínu Koktejl

PRODANÁ NEVĚSTA - HLEDÁM MANŽELKU S MODROU KRVÍ

 

Radek John

 

Uprostřed vilové čtvrti v Praze 6 je v zahrádce s pečlivě sestříhaným trávníkem a kvetoucími růžemi patrový domek. Vedle branky do zahrady najdete mosaznou tabulku EFECT REALITY S.R.O., nad ní mnohem menšími písmeny a na papíře přelepeném průhlednou fólií nápis PARTNER SERVIS. Firma PARTNER SERVIS zadává pravidelně do časopisu Mladý svět a deníku Blesk inzerát následujícího znění: „HALO SLEČNY, DÁMY! Hledáte solventního německého nebo evropského partnera? Rádi vám pomůžeme. Obraťte se na naši seznamovací agenturu, kde obdržíte bližší informace. Zprostředkování zdarma.“

Co se za touto nabídkou skrývá? Sedím v přízemí vilky zařízení novým čisťounkým kancelářským nábytkem se dvěma příjemnými dívkami, které zalo žily seznamovací agenturu, a s maminkou jedné z nich, která ze stejné místnosti řídí realitní kancelář. Na to, že jde o rodinný podnik narazíte při každé druhé otázce. „Kdo přišel na nápad založit seznamovací agenturu?“ ptám se dvacetileté Patricije Prantnerové. „Vlastně dědeček. Byl průvodcem zájezdů na hony, které pro cizince organizoval Čedok. Spřátelil se přitom s jedním Němcem z Bavorska, který v sedmdesáti čtyřech letech ovdověl a mezi řečí řekl dědečkovi, že hledá partnerku. Babička měla shodou okolností kamarádku, která také ovdověla, tak ty dva dali do hromady.“ „A pak byla svatba?“ „Samozřejmě. Babiččině kamarádce bylo tehdy šedesát sedm let. Tři roky žila s novým manželem v Německu. Nedávno umřel, tak si tady babiččina kamarádka byla pro další dotazník. Se svým německým partnerem byla velice spokojená, tak chce od nás dalšího.“ „Nápad to byl tedy dědečkův. Kdy jste agenturu založili?“ „Letos v březnu. Maminka žila se svým německým manželem deset let v jeho vlasti, takže pomohla celou věc zorganizovat na německé straně. V podstatě dáváme inzeráty do německých novin, máme kanceláře ve Frankfurtu, Němečtí zájemci o české ženy a dívky platí všechny výlohy, proto až dosud mohl být náš servis pro Čechy bezplatný.“ „Jak jste úspěšní?“ „Nemůžeme si stěžovat. Na inzeráty, které jsme podali v České republice nám odpovědělo zatím šestset šestnáct žen. Těm jsme obratem poslali dotazník, ve kterém žadatelka má vyplnit základní údaje o sobě včetně dosaženého vzdělání, zaměstnání, vlastních zájmů.

 

Ptáme se samozřejmě také jestli má děti, jestli zná cizí jazyk a jaký, a ovšem jestli kouří a pije - tam má možnost vybírat ze tří variant: abstinentka, příležitostně, hodně. Nakonec se ptáme na představu o partnerovi. Jaké má mít vzdělání, zájmy, jestli nevadí, pokud má dítě ve vlastní péči.“ „Kolik klientek vám poslalo takto vyplněný dotazník zpátky? „ „Zatím dvě stě. Denně ovšem docházejí další dotazníky. Kromě dotazníku má každý zájemce přiložit také fotografii celé postavy, případně videokazetu. Někdo si pochopitelně dá na těch fotkách záležet, nepošle jen tak fotku do občanky. Pak mu to může trvat samozřejmě déle.“ „Potom dáte, předpokládám, dohromady údaje a požadavky mužů z Německa s požadavky českých žen.“ „Ano. Když počítač vyhodnotí vhodného partnera, je na něm, jestli chce přijet do Prahy - pak se první schůzka uskuteční v naší kanceláři. Pokud je tak zaměstnán, že chce, aby za ním potencion ální partnerka přijela do Německa, platí jí všechny náklady za cestu. V takovém případě naši klientku většinou maminka veze svým mercedesem do Frankfurtu, potencionální partner předem zajistí důstojné ubytování a diety pro svou potencionální partnerku. Potom jí dáme čas, aby se upravila.

První schůzka se uskuteční v naší frankfurtské kanceláři. Další den je většinou vyhrazen na prohlídku města, třetí den odpoledne se vracíme do Prahy. Co si v rámci tohoto programu oba potencionální partneři domluví, je už jejich věc. Jsou to svobodní dospělí lidé.“ „Kolik žen jste takhle vyvezli do Německa?“ „Do této doby kolem dvaceti.“ „Předpokládám, že je ještě příliš brzy ptát se, kolik z toho bylo svateb.“ „Zatím dostáváme spíš třeba pohlednice ze společných dovolen ých našich klientů, ale svatby u řady z nich určitě přijdou.“ „Takže dědečkův nápad byl geniální a seznamovací agentura se úspěšně rozvíjí?“ „Určitě. Sám dědeček, když se pohádá s babičkou, říká: „Už toho mám dost, dejte mi taky jeden dotazník. - To samozřejmě žertuje, ale když přijde sem a vidí, jak se agentura rozvíjí, je spokojený.“ „Všechno tedy vypadá růžově. - Jaké máte další podnikatelské plány?“ „Velké. Nově jsme otevřeli kancelář pro Anglii v Londýně, chceme velmi brzy otevřít kanceláře ve Francii, v Itálii, ve Švýcarsku a v Chicagu ve Spojených státech, kde je silná kolonie českých vystěhovalců, takže zájem o příslušnice našeho národa tam určitě bude. Kromě toho začneme nabízet zprostředkování seznámení i v této republice. Navíc jsme zjistili, že zájem o seznámení našim prostřednictvím i čeští chlapci a muži. Rozšiřujeme proto služby i pro ně. V nových inzerátech už nebude jenom HALO SLEČNY, DÁMY, ale také PÁNI. Chceme být jednou největší seznamovací agenturou v této zemi. - Samozřejmě, že tyhle plány si žádají investice, proto jsme bohužel nuceni zavést poplatek za zprostředkování i pro občany České republiky. Bude to ovšem jenom sto padesát korun. - V jedné konkurenční seznamce chtějí za zprostředkování kontaktu do ciziny předem pět tisíc korun. Něco takového bychom považovali za neseriózní.“ „Dá se už na základě německých dotazníků říct z jakých sociálních vrstev jsou němečtí muži stojící o české partnerky? „ „Především jsme naprosto seriózní seznamovací agenturou. Nehledáme a nevysíláme do Německa barové tanečnice nebo dokonce ještě něco horšího.

Němečtí klienti jsou většinou obchodníci, podnikatelé, velmi zaneprázdnění lidé, kteří prostě nemají čas hledat si partnerku a navíc si myslí, že v nočních podnicích v Německu by partnerku, jakou si představují, stejně nenašli. Jsou většinou velmi dobře zajištění, často rozvedení a zklamaní z německých žen. Dávají přednost české partnerce, od které očekávají, že bude méně emancipovaná než Němka, více je ocení, bude umět dobře vařit - české kuchařky mají v Německu vesměs výbornou pověst - a bude jí záležet na rodině. Německým zájemcům o české ženy většinou více než pětatřicet let.“ „Kolik je vašemu nejstaršímu německému klientovi?“ „Osmdesát. Chtěl přiměřeně starou partnerku. Ptali jsme se ho, co to znamená, jestli sedmdesátiletou nebo šedesátiletou. On nám odpověděl, že si pro sebe představuje ženu tak do padesáti let. S tímto mužem se napřed v Německu sejdeme, abychom zjistili, jestli jeho nároky odpovídají realitě.“ „Kolik let je vašemu nejmladšímu klientovi?“ „Rozhodli jsme se. že budeme sloužit pouze klientům, kteří už přesáhli hranici plnoletosti. Takže ty, kteří jsou mladší osmnácti let - jde většinou o české dívky - zdvořile odmítáme. Nechceme mít problémy s rodiči, kteří by samozřejmě mohli být proti tomu, že se jejich neplnoletá dcera chce vdávat do ciziny.“ „A jak byste charakterizovala české zájemkyně o vdavky s cizincem?“ „Především znovu opakuji, nejde jenom o zájemkyně. Přestože jsme v inzerátu oslovovali dámy a slečny, ze třiceti procent nám odpovídali muži. Žádali nás, abychom seznámení do ciziny zprost ředkovali i jim.“ „Přece jen je ale jaksi dáno tradicí, že muž rodinu zajišťuje, takže nesolventnost partnerky ve vztahu je samozřejmostí, než to, že by muže živila německá žena.“ „Ale i to se samozřejmě někdy děje. V Německu existují ženy, které si rády zaplatí společníka třeba na dovolenou, aby nejely samy. Totéž se ovšem objevuje i v požadavcích německých klientů, kteří chtějí na cesty pro změnu společnici.“ „Přesto - nemáte pocit, že od českého muže je nabídka k sňatku do ciziny jaksi větší vypočítavostí než od ženy?“ „Je to možné. Také nám někteří vyplňují do dotazníku, že na věku partnerky jaksi nezáleží.“ „Z jakých sociálních vrstev se rekrutují vaše české klientky? „ „Jsou to většinou středoškolačky, částečně i vysokoškolačky požadující potom často stejné vzdělání i od muže. Řada klientek je rozvedených a tedy zřejmě zklamaných z českých mužů, některé mají dítě. Naší nejstarší klientce je sedmdesát tři let. Máme tady i starší paní, která je vysokoškolačka, umí dobře německy a nepřeje si seznámení s partnerem. Chce po nás, abychom jí našli přítelkyni. Píše, že ovšem není žádná lesbička, prostě chce překonávat samotu přátelstvím se ženou. Představuje si, že by mohla navštěvovat svou německou přítelkyni a naopak zvát ji na oplátku na návštěvy do Prahy, trávit společně dovolené a tak dále. I té se pokusíme vyjít vstříc.“ „Jak často se přece jenom nějaká ta barová tanečnice ne-li něco horšího splete a zkouší najít klienty přes vaši agenturu? „ „Výjimečně. Máme tady jednu dvacetiletou dívku, která k dotazníku poslala poněkud vyzývavější fotografie. Píše ovšem, že stojí o partnera do pětačtyřiceti let.

Pokud najdeme Němce, jehož představa bude odpovídat tomu, co ta dívka nabízí, pokusíme se vyhovět i jí. - Jistě se mezi našimi klientkami objevují i lehkomyslné dívky. Například nám přijde dotazník od klientky, které je právě osmnáct, je svobodná a už má dítě. Nebo jiná osmnáctiletá nám píše, že by jí vyhovoval muž do pětapadesáti let. Ale zase: Nám nepřísluší někoho soudit. Hledáme partnery našim klientkám podle jejich požadavků a partnerky zahraničním klientům podle jejich požadavků. Nic víc, nic míň.“ „Jak často si česká dívka představuje, že její partner bude německý milionář?“ „Jeden takový dotazník přišel, ale to si spíš někdo dělal legraci. „ „Vaši klienti vám o sobě sdělují citlivá data. Jak je chráníte před zneužitím?“ „Všichni, kdo se nám svěří, si mohou být jisti, že údaje o nich neukážeme nikomu nepovolanému. Musíme být diskrétní i proto, že občas například hledá partnera třeba žena, která je stále ještě vdaná, ale v manželství nespokojená. I naši klienti musí na počátku spolupráce podepsat prohlášení, že informace o potencionálním partnerovi nebo partnerce nepředají žádné třetí osobě.“ „Je vám dvacet let, použily byste služeb své agentury, abyste našly partnera?“ „Já stálého partnera mám. Ale kdybych ho neměla, proč ne. Zatím se nám hlásí většinou velice solidní muži.“ „Co jste chtěly v životě dělat, než jste se pustily do tohoto druhu podnikání?“ „Ještě stále jsme studentky právnické fakulty. Teď jsme úspěšně skončily druhý ročník. Seznamovací agenturou si přivyděláváme na studia. Dneska si koupíte dvě učebnice a tisíc korun je pryč.“ „Nabízíte služby své agentury i spolužačkám a spolužákům na právnické fakultě?“ „Zatím jsme se to styděli dělat, ale příští školní rok s tím určitě začneme. Jde o seriózní seznamovací agenturu, není proč tajit, co děláme.“ „Budete tedy v budoucnu právničky nebo seznamovací agentky?“ „Kdo ví? Tohle nás baví, je to zajímavá práce, každý den se těšíme, až pošta přinese další dotazníky.

Stíháme to i při studiu s jediným zaměstnancem, který vyřizuje telefony a rozesílá dotazníky našim klientům. Jestli se agentura rozroste jak chceme, vždycky můžeme přijmout další zaměstnance.“ Pokud jste vážení čtenáři dočetli až sem, někteří z vás jsou teď jistě pobouřeni morálním stavem národa po jeho čtyřicetilet é devastaci. Někteří pokyvují hlavami: hle, konec století s jeho excesy. Někteří naopak nechápavě vrtí hlavou nad čím se kdo chce pozastavovat, když český národ má konečně svobodu a užívá si jí? Realista ovšem jistě chápe, že za vším je jednoduché ekonomické pravidlo: čím méně se této zemi bude dařit exportovat průmyslové a zemědělské výrobky, tím více budou její občané exportovat sami sebe. Asi jenom vyrovnání životní úrovně občanů České republiky s životní úrovní jejich západních sousedů by omezilo exodus občanů této země směrem, kterým dnes hledí většina z nás. To platí jak pro únik mozků, kterého jsme denně svědky například ve vědeckých kruzích, tak pro případy prodaných nevěst a teď i ženichů. Jde už pouze o to, jestli k vyrovnání životní úrovně v celé Evropě, tedy i střední, může vůbec někdy dojít a v případě že ano, jestli už nebude pozdě. Jestli v té době už nebudou nejhez čí dívky, stejně jako nejchytřejší vědci a specialisté dávno za kopečky, čímž by genetický potenciál národa mohl být oslaben až k hranici ztráty konkurenceschopnosti.

You have no rights to post comments

 

 

Publikování nebo další šíření obsahu webu je bez písemného souhlasu redakce zakázáno. Společnost Czech Press Group, a.s. zaručuje všem čtenářům serveru ochranu jejich osobních údajů. Nesbíráme žádné osobní údaje, které nám čtenáři sami dobrovolně neposkytnou.

 

Publikované materiály na www.czech-press.cz (pokud není uvedeno jinak) jsou vlastní texty iKOKTEJL a texty redakcí a spolupracovníků magazínů KOKTEJL, OCEÁN, EVEREST, PSÍ SPORTY, KOČIČÍ PLANETA, V SEDLE, Koktejl SPECIAL a Koktejl EXTRA.

Czech Press Group