CO JE NA SVĚTĚ DŮLEŽITÉ?
Každou noc od deseti do pěti ráno jezdí ulicemi New Yorku, New Orleansu, Houstonu, Los Angeles, Toronta a středoamerických velkoměst speciální mikrobusy. Dobrovolníci tvořící jejich posádku vyhledávají děti bez domova. Nabízejí jim horkou kávu, snaží se je přesvědčit, že je třeba změnit způsob života. Řada dětí ulice jim nevěří. Je třeba budovat vztah důvěry dlouhodobě.
ZAHRAJ MI SVOU SMRT
DAN byl nervózní, když jsem ho po našem rozhovoru poprosil: „Ukaž mi, prosím tě, bez studu a přehrávání, jak ty si představuješ fyzicky AIDS. Zkus mi zahrát svou minulost a budoucnost. Život a jeho konec.
ZVLÁŠTNÍ ZPRÁVA: O STAVU...
.... situace v severních Čechách se stupňuje. Hodnoty rozptylových emisí dosahují troj-, ale také desetinásobku normy pro spad. Obyvatelé severní části naší země jsou již několik dnů upozorňováni za pomoci místních sdělovacích prostředků a městských rozhlasů o možnosti ochrany před touhle ekologickou katastrofou... Poslouchám zprávy u zabedněného okna, za kterým na mě čeká cosi, co nepatří do normálních meteorologických obrazů naší planety...
ZA MÁLO PENĚZ HODNĚ MUZIKY
„Jednou ráno jsem se probudil, kouk´ do zrcadla a zjistil, že nejsem černoch." Tak na počátku 80. let Michael Kocáb zdůvodňoval, proč přestal hrát jazz a blues a dal se na rock. Profesionální Muzikant Jan Spálený doma samoz řejmě zrcadlo nemá... a to je dobře. Jeho blues je nádherně černé a se současnou sestavou ASPM navíc hodně jazzové. A to je dobře. Jan Spálený už toho hodně pamatuje.
Agent pro zvláštní úkoly se rozhodl promluvit: „UDĚLALI ZE MNE BORDELOVÉHO MANAŽERA
Vidím to místo, které později ve dvaačtyřicátém, do značné míry zmizelo v kráteru pod americkou bombou, jako bych naproti u chodníku, kde jsem vždycky parkoval, stál ještě teď. Dům v noblesní čtvrti tehdejšího Berlína, stranou od hlavních tepen velkoměstského ruchu, v místech, kde se většina obyvatel stará jen sama o sebe. Giesebrechtstrasse 11. Čtyři patra, rozlehlý sklep ke skladování zásob vína.
VELMI... MILOSTNÁ SMRT
Dítě plakalo, když přišel OSUD. Třikrát obešel dětskou postýlku a vyřkl ortel. Ten ortel byla milostná SMRT... Sedí naproti mně. Říkejme jí třeba Karla. Je bledá, má šedivé vlasy. Vypráví mi o své přítelkyni. Mrtvé přítelkyni. Dejme jí jméno Ivana. Matka Ivany začala příliš mladá. Když se v šestnácti vdávala, byla v sedmém měsíci. Narodila se holčička. Matce nebylo děcko příliš vhod. Kde mohla, vydávala je za cizí.